wtorek, 11 sierpnia 2015

Jak zwiedzić Barcelonę w dwa dni!

Kiedy jesteś w podróży zwłaszcza kiedy masz mało czasu z pewnością chcesz zwiedzić jak najwięcej i wrocić do domu z poczuciem że zobaczyło się jak najwięcej i wszystko jest na miejscu. Barcelona w dwa dni ? brzmi mało wiarygodnie a jednak spokojnie jesteśmy w stanie zwiedzić to piękne miasto i to żółwim tępie dodając włącznie ze sjestą poobiednią i przyjemnym wypadem na plażę! Obecnie przy tanich lotach można wykupić za całkiem nieduże pieniądze lot do Barcelony, choć sama Barcelona tania niestety nie jest, szczególnie ceny hoteli zwalają z nóg. Mój hotel był usytuowany przy stacji metra Barceloneta, w pobliżu plaży, stąd też będzie rozpoczynała się moja wędrówka ! :) Zaczynajmy!

Dzień 1.

1. Piesza wędrówka do Parku de la Ciutadella .W parku znajdziemy wiele pięknych rzeźb czy fontann. Jeśli chcemy możemy też zwiedzić zoo, gdzie mieszka biały goryl (ja nie skorzystałam cena biletu do ilości zwierząt jaką można tam zobaczyć jakoś mnie nie odstraszyła). W samym parku jest mnóstwo palm na których stołują się papugi. Przy wyjściu z parku możemy zobaczyć Zamek 3 smoków, warto pocieszyć się pięknym widokiem i pospacerować ładnymi alejkami parku :)

2. Przechodząc przez park zmierzamy do już dobrze widocznego łuku Arc del Triomf


3.Następnie idąc prosto ulicą passeig de sant joan, a później skręcając w prawo w carrer de mallorca docieramy do Sagrada Familia czyli jednego z symboli Barcelony, najbardziej niezwykłego kościoła jaki widziałam, a który ciągle jeszcze nie został ukończony. Jest to największe dzieło Gaudiego!


4. Dalszą podróż kontynuowałam metrem moje nogi odmówiły posłuszeństwa. Metro w Barcelonie działa idealnie, nie dość że można nim dotrzeć dosłownie wszędzie to jeździ co 3 minuty, nie jest też tak zapchane jak w innych miastach to naprawdę idealny środek transportu. Wsiadamy więc w metro znajdujące się przy kościele i jedziemy fioletową linią do Passeig de Gracia stąd docieramy do Casa Batllo

5. Teraz spacerujemy passeig de gracia do Casa Mila, obecnie jest w remoncie. Niezwykły budynek w którym nie ma nawet jednego kąta prostego!!

n

6. Wsiadamy w metro Diagonal i zieloną linią metra jedziemy do stacji Vallcarca skąd zmierzamy do Parku Guella

7. Teraz mamy czas na obiad i poobiednią sjestę więc powróciłam do stacji metra Barceloneta i chwilę odpoczęłam po czym ruszyłam do L'Aquarium de Barcelona nie wiem czy to akwarium dla ludzi czy bardziej dla ryb, które to przypływają zobaczyć idących szklanym tunelem ludzi, w każdym bądź razie naprawdę warto to zobaczyć. Cena biletu dla osoby dorosłej to 20euro, dla dzieci do 110cm 5 euro.

8. Przeszłam się dodatkowo na plażę, ktora jest nieopodal pelno tyrystów z całego swiata można poznać tutaj wiele wspaniałych osobowości!

Dzień 2.
1. Jedziemy metrem do placu Hiszpańskiego


2. Stąd już widać magiczną fontannę niestety nie widziełam pięknego przedstawienia po prostu w sierpniu pokazy są w wybrane dni a ja się na taki nie załapałam i Palau Nacional

Stąd mamy piękny widok na Barcelonę!!


3. Pałac obchodzimy bokiem by wspiąć się na wzgórze Montjuic, można tam wjechać też kolejką linową ale są duże kolejki, ja postanowiłam wejść pieszo, docieramy wtedy do Castell de Montjuic po drodze możemy zwiedzić stadion i park Montjuic

Jeśli chcemy wejść do Zamku w którym znajduje się muzeum militarne to nie liczmy na niezwykłe eksponaty, cała kolekcja to parę zdjęć i filmów, natomiast sam widok z Zamku przepiękny. Cena to 5 euro od osoby, dzieci wchodzą za darmo.

4. Ja zdecydowałam się zjechać kolejką linową, w dół nie było wielkiej kolejki. Bilet to 7,50 euro od osoby.

5. Tu zjedłam obiad i poszłam na sjestę. Następnie udałam się na najbardziej znaną ulicę Barcelony La Rambla na której panuje gigantyczny tłok. Krocząc uliczkami starego miasta możemy zobaczyć Katedrę Barcelońską


O wszystkich zabytkach jakie można zobaczyć na starym mieście nie będę się rozpisywać, bo co krok możemy zobaczyć niesamowite fasady czy place.

6. Warto też zobaczyć kościół Santa Maria del Mar szczególnie w środku, panuje tam niesamowity klimat:):)

A teraz mapa przygotowana przeze mnie właśnie na tę okoliczność:)
Mam nadzieję że mój plan podróży komuś pomoże w zaplanowaniu swojej:):)
Pozdrawiam Was bardzo serdecznie ! 
Agata.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz